Att vara positiv och glad är ibland något som känns hundra mil bort. Ibland kanske man bara vill krypa ihop, men vissa dagar kan ett litet leende från någon hjälpa till att föra en lite närmare en slags värme. att le är otroligt kraftfullt – man blir glad av det. Det är till och med en sån där sak man forskar massa på för att det är så otroligt hur mycket vårt eget leende påverkar oss.

Och det påverkar även alla. Så därför, när jag har en bra dag så ler jag när jag kan. Jag säger hej till de jag ser. Till busschauffören, till någon jag möter på vägen och hen i kassan. jag försöker dela med mig av lite energi, och ofta får man ett leende tillbaka. jag tänker att kosmos kommer ge tillbaka med ett leende och ett hej från någon en dag då jag själv inte har det i mig. Att jag genom att sprida lite energi idag, kan få lite energi tillbaka imorgon. Om inte annat har jag kanske gjort någons dag i alla fall lite bättre.

Och då är det värt det.

